Battle for the sun

Idag regnar det igen. Och i morgon är det skolavslutning. Första dagen på sommarlovet är på torsdag. Regnar det första dagen på lovet lovar jag att jag blir en eremit igen och begraver mig under mitt täcke med trevlig musik. Sveriges väder kan ta sig och brinna upp enligt mig. Oavsett årstid suger det alltid.

Igår började dagen med att jag och pappa åkte till Globen och köpte min Placebobiljett. Det var mycket trevligt, för nu är det spikat att jag ska få se mina män! Efter det åkte jag till Emma och hästarna, där en mycket pigg och lekfull Hrönn väntade på mig. Efter en dryg timmas ridtur stretchade vi hästarna innan vi släppte ut dem på betet igen, och sedan sjutsade pappa hem Emma innan vi åkte hem.

Jag hann precis sätta på datorn och lyssna på en låt eller två innan jag fick ett sms av Carin; "Fika, promenix runt stan?" Självklart tackade jag ja till det. Jag tog tåget in till stan och träffade Carin vid Medis-torget. Vi köpte dricka (Carin tog en iste, och jag en Café Cooler) innan vi tågade in på Gina Tricot på Götgatan för att kolla på kläder. Hittade finaste klänningen där, måste tvinga min mamma till Gina Tricot i helgen alltså! Sedan styrde vi kosan mot Söders höjder och tittade ut mot Stadshuset och Västerbron. Sedan blev det en liten promenad via Mariatorget tillbaka till Stockholms Södra, och jag åkte hem.

Idag ska jag in till stan och inhandla lite mat, fotografera och lämna tillbaka böcker på biblioteket.


EDIT: Glömde bilderna jag skulle lägga upp, so here they come!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0