Morrissey

Min första konsertrescension postad här tror jag!

I alla fall, jag kom till Hovet runt sju, min plats var läskigt högt upp (ja, jag är höjdrädd).

Efter inte ett så långt tag började förbandet, Doll and The Kicks, som var från Brighton, att spela. Jag var ganska nöjd med dem, lite snuttegull sådär. Hade nog gillat dem mer om de hade haft en manlig sångare. Jag har nämligen rätt svårt för tjejer som sjunger.

Sen kom Morrissey, måste faktiskt säga att det är svårt att tro att han är lika gammal som min pappa. Det var riktigt drag i honom, för det mesta. Älskar hans scenpersonlighet, när han fjollar omkring i skjortor med volanger på.

+ med konserten: mycket The Smiths, och bra The Smiths! First of The Gang To Die är bra också!

- med konserten: för kort!!, för mycket från nya plattan, Life is A Pigsty.


Totalt: 7/10 förtjänar han

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0