Ja, ich liebe Musik hören.

Ni som läser min blogg borde vid det här laget ha förstått att musik är en av huvudanledningarna till att jag överhuvudtaget lever. Det finns ingenting jag älska mer än att lyssnar på min iPod på relativt hög volym när jag åker kollektivt. Jag började lyssna på musik när jag var runt 12 eller 13 tror jag. Innan dess hade jag aldrig något större intresse av musik. Då när ni läser det här kanske ni får några frågor som ploppar upp i huvudet. Jag ska försöka besvara alla frågor som ni kan tänkas komma med.

- Vilka var dina första favoritartister?
Mina allra första var pinsamt nog James Blunt, t.A.T.u. samt Kelly Clarkson. Det är vad jag vill minnas i alla fall. Och Red Hot Chili Peppers (de enda jag lyssnade på innan jag var tio ;))

-Vad fick dig att börja lyssna på den musiken du gillar idag?
Jag var stenhårt inne på poppunk ett tag. Mina favoritartister när jag gick i sjuan var Simple Plan, Green Day, Good Charlotte och Fall Out Boy. Och Nirvana. Sedan blev det My Chemical Romance, det bandet som har betytt mest för mig någonsin. Och Avenged Sevenfold, Panic At The Disco, The Used och Simple Plan igen.

-Vad lyssnar du på idag?
I dagsläget blir det väldigt mycket brittiskt, och lite svenskt. I alla fall just nu. Jag älskar Coldplay, Glasvegas, Snow Patrol, Oasis och sådana band. Gillar även Kent och Broder Daniel. Och jag höll på att glömma Morrissey och The Smiths, vilket skulle vara synd om jag lyckades glömma dem, då de verkligen är helt underbart bra!




Musik jag måste lyssna på:
Stereophonics
Starsailor
Thirteen Senses
Boy Kills Boy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0