New Music Express!

Tänkte försöka börja med det här varje vecka. Alltså nämna några band som är nya (i alla fall för mig) så att ni personer där ute i cyberspace får lite ny trevlig musik. Ska för övrigt försöka hindra mig från att skriva om mer än fem band per gång.

Okay, here we go!



Athlete





Athlete är ett indie rock/alternative rock band som bildades i London 1999. De har hittills släppt tre skivor (den fjärde kommer i juli i år), och är verkligen värda att pröva lyssna på. Deras ljud är jag helt kär i, speciellt eftersom om man är en Oasis-nörd (som jag råkar vara) så känner man igen ljudet lite grann.


Starsailor




Starsailor bildades i Wigan, England 2000 och spelar britpop. De har släppt fyra album och turnérar runt för fullt, med lite tur hittar även de hit till Sverige.


The Pigeon Detectives



Bildades i Leeds, England 2002. De har släppt två album, och är lite "tyngre" än resten av artisterna jag har tipsat om här! De spelar alternative rock.


Thirteen Senses



Är från Cornwall och bildades 2001. De spelar pianodriven musik, inte helt olik The Frays musik!



Air Traffic




Från Bournemouth, England, spelar alternative rock. De bildades 2005 och har släppt ett album.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0