Regnig torsdag.

Jag är en sådan person som alltid tar några dagar på mig att vänja mig vid vädret, så därför klädde jag på mig kjol, strumpbyxor, linne, kofta och ballerinaskor när jag skulle till skolan i morse. När jag väl brydde mig om att titta ut genom fönstret så spöregnade det, såklart. Min tur alltså. Så enorm.

Skolan var lugn idag, hade bara två lektioner. Först hade jag tyska, vi hade en tävling (lite likt Jeapordy) och mitt lag vann. Vi vann en påse Toblerone som vi delade mellan oss. Sedan hade vi matte, där vi bara hade genomgång vid tavlan.

Jag hann slänga i mig lite (äcklig och unken) pastasallad innan det var dags att rusa till bussen. Och det stank grillad kyckling hela vägen hem dessutom, seriöst, vilken normal person beger sig in på en buss med en kyckling? I alla fall så när jag kom hem låg det en lapp på bordet, från pappa, och han skrev att han inte skulle hinna handla middag idag, så jag fick laga åt mig själv av någonting av det som fanns hemma. Problemet är, dock, att vi inte har någonting hemma över huvud taget. Jag funderar på att koka lite nudlar och äta det med stark sås, men jag vet inte. Oj, vilken spännande måltid jag kommer få.

Nu ska jag bara fortsätta med det jag håller på mig; kolla på Bilddagboken och lyssna på musik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0